Er du på leting etter drømmejobben din? Å kunne jobbe med noe du liker? Den beste og raskeste veien til drømmejobben er å skape den selv.
Denne boka viser deg veien du må gå for å etablere din egen bedrift, helt fra den første gode ideen. Den beskriver hvordan du formulerer og vurderer en forretningsidé, og hvordan du utarbeider en forretningsplan i den hensikt å kunne realisere ideen. Boka viser deg også hvordan du utformer og gjennomfører en situasjonsanalyse og en markedsanalyse, hvordan du kan lage et opplegg for utvikling av et produkt, og hvordan du kan sette opp og gjennomføre en markedsplan og en markedsføringsplan. Til sist får du en innføring i økonomi knyttet til etablering av en bedrift.
Underveis får du god hjelp av Oda og Henrik, to ungdommer som vi følger gjennom boka, og som etablerer sin egen bedrift, basert på en nyskapende idé: "Digital Sherpa".
Torunn Linneberg er Master of Science fra Norges Landbrukshøgskole med påbygning i markedsføring fra Norges Markedshøyskole/BI og etnologi. Hun har arbeidet innenfor områdene eksport, markedsføring, kommunikasjon og produkt- og konseptutvikling. For tiden arbeider hun med innovasjon og veileder unge gründere som inkubatorleder ved Kunnskapsparken Hedmark AS.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788276744026
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
377 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
12 mm
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
179
Sjanger
Skolebøker
Forfatter