Er du på leting etter drømmejobben din? Å kunne jobbe med noe du liker? Den beste og raskeste veien til drømmejobben er å skape den selv.
Denne boka viser deg veien du må gå for å etablere din egen bedrift, helt fra den første gode ideen. Den beskriver hvordan du formulerer og vurderer en forretningsidé, og hvordan du utarbeider en forretningsplan i den hensikt å kunne realisere ideen. Boka viser deg også hvordan du utformer og gjennomfører en situasjonsanalyse og en markedsanalyse, hvordan du kan lage et opplegg for utvikling av et produkt, og hvordan du kan sette opp og gjennomføre en markedsplan og en markedsføringsplan. Til sist får du en innføring i økonomi knyttet til etablering av en bedrift.
Underveis får du god hjelp av Oda og Henrik, to ungdommer som vi følger gjennom boka, og som etablerer sin egen bedrift, basert på en nyskapende idé: "Digital Sherpa".
Torunn Linneberg er Master of Science fra Norges Landbrukshøgskole med påbygning i markedsføring fra Norges Markedshøyskole/BI og etnologi. Hun har arbeidet innenfor områdene eksport, markedsføring, kommunikasjon og produkt- og konseptutvikling. For tiden arbeider hun med innovasjon og veileder unge gründere som inkubatorleder ved Kunnskapsparken Hedmark AS.
Read more
Product details
ISBN
9788276744026
Published
2003
Edition
1. edition
Publisher
Vigmostad & Bjørke AS; Fagbokforlaget
Weight
377 gr
Height
240 mm
Width
170 mm
Thickness
12 mm
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
179
Genre
Skolebøker
Author