Bestilling
Bestillinger mottatt før klokken 12.00 hverdager blir sendt samme dag når varen er på lager.
Avbestilling
Angrer du kjøpet før vi leverer boken, ta kontakt med kundeservice, så annullerer vi bestillingen kostnadsfritt.
Har du allerede mottatt bøkene, har firma normalt sett ikke returrett, med mindre du har en særavtale om dette. Ta kontakt med kundeservice eller din faste kontaktperson ved retur.
Levering og leveringstider
Leveringstiden på den enkelte vare, er gjeldende status på boka ved bestilling, (Se varestatus under) du vil se sporingsinformasjon på Min side.
Bøker som er bestilt, videresendes samme dag som de mottas på lager - med mindre annet er avtalt. Alle bestillinger sendes fortløpende som Bedriftspakke dør til dør hvis ikke annen leveringsmåte er valgt. Leveringstid med Bring er som regel på 1-3 dager, alt etter hvor i landet pakken skal leveres.
Vårt sentrallager er på Kalbakken i Oslo.
Har du har valgt leveringsmåte Servicepakke, må pakken hentes på nærmeste postkontor. Her er leveringstiden 1-5 virkedager.
Varer som sendes med Posten Norge, PostNord eller Helt Hjem, er forsikret. Ved skade på en pakke, snakk med den som leverer pakken, slik at feilmelding kan bli registrert straks.
NB! Blir leveringen forsinket, har du full rett til å avbestille varen frem til vi sender den fra lager. Dette gjelder også forhåndsbestillinger på kommende titler.
Frakt og ekspedisjonsgebyr
Ordrer fra kr 299,- sendes fraktfritt i Norge med Posten som transportør.
Ordrer opptil kr 298,- får et portotillegg på kr 49,-
Varestatus
På lager-sendes nå – Varen er fysisk på vårt hovedlager i Oslo, og varene sendes fortløpende ut og senest neste arbeidsdag.
2-6 dager – Vi må bestille varen. Den ventes til oss i løpet av 2-6 virkedager og videresendes samme dag eller neste virkedag.
2-12 dager – Vi bestiller varen med forventet levering til oss i løpet av 2-12 virkedager.
3-6 uker – Varen er bestilt og ventes til oss innen 6 uker
Forventes i salg – Uten dato. Se tekst under Manglende vare.
Tomt på lager, ny melding ventes – Se tekst under Manglende vare
Restnoterte ordrer
Bestilles flere varer i en ordre, deler vi forsendelsen når vi ikke har alt på lager. Vi sender med en gang det som er på lager og bestiller det som mangler. Vi bestiller daglig fra mange leverandører i Norge, og leveringstiden til oss varierer. Bøkene sendes etter hvert som de mottas hos oss. Det vil derfor skje at bøkene i bestillingen sendes i flere forsendelser.
På alle restordre er fraktfrie. De resterende varene blir ettersendt så snart de ankommer vårt lager.
Ordrestatus
I mappen "Mine ordrer" vil du til enhver tid se bestillingens status i detalj pr varelinje. Denne tjenesten tar dessverre noe tid å laste inn, men vi jobber med optimalisering. Det gjøres oppmerksom på at det vil ta lengre tid for kunder med mange ordrer i historikken.
Manglende vare
Mangler du en eller flere varer? Har det gått mer enn 14 dager siden du bestilte, og du ikke har fått beskjed om eventuell forsinket leveringsdato eller del-levering? Kontakt oss så ser vi bestillingen din og sporer pakken for deg. Du kan også gå inn dine ordrer på Min side og se om boken har fått ny utgivelsesdato.
Tomt på lager - ny melding ventes: Boken er midlertidig ikke mulig å skaffe. Vi venter på nye opplysninger fra forlaget. Når dato mangler på en bok, og du har bestilt den, er boken som regel midlertidig utsolgt, men bestillingen din er notert. Ny status blir tilgjengelig på haugenbok.no senere, eller du får tilsendt e-post med ny status. Straks boken blir i salg igjen og mottas hos oss, blir den sendt videre til deg. Hvis det viser seg at en vare likevel ikke kan skaffes, sender vi deg en e-post om dette, og din bestilling av varen blir slettet.
Forventes i salg – Uten dato. Vi venter på at boken skal bli utgitt. Det mangler imidlertid utgivelsesdato fra forlaget. Når forlaget legger ut utgivelsesdato, vises denne straks på nettbokhandelen vår, eller vi sender deg en e-post og oppgir ny forventet utgivelsesdato.