Denne boka er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på cdforskning.no.

I denne forskningsbaserte antologien tar vi leseren med på et dypdykk i hvordan virtuell virkelighet (VR) kan tas i bruk som læringsverktøy i høyere utdanning. Forskningsartiklene spenner fra fagfeltene naturfag i lærerutdanning til geografi, arkeologi og ergoterapi og psykologi. Vi tar leseren med på et dypdykk i hvordan disse teknologiene best kan utnyttes for læring. Vi ser på de institusjonelle rammefaktorene som kreves for vellykket implementering, og vi tar for oss den historiske utviklingen til VR som læringsteknologi.

Antologien er delt opp i selvstendige forskningsartikler, der de fleste presenterer egne empiriske data etter utforsking av forskjellige typer VR-teknologi for feltnær læring. Antologien avsluttes med et praktisk orientert kapittel myntet på lesere som blir inspirert til å selv prøve ut disse teknologiene i egen undervisningspraksis, eller for de som driver annen kommunikasjonsvirksomhet, som for eksempel turistnæring.

Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202874421
Publisert
2025-03-13
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm forskning
Vekt
425 gr
Høyde
240 mm
Bredde
169 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
218
Sjanger
Faglitteratur

Redaktør