"Så du hvor alfakrøllen min gikk? Hun er så vimsete. Jeg er nødt til å finne henne!"
Irmelin ser seg rundt i rommet igjen. En alfakrøll! Det var det altså som fór ut av maskinen like før Ildbjørn kom. Men hvor ble den av?
"J-jeg vet ikke hvor den er," stammer hun. "Den kom bare stormende og forsvant igjen."
Ildbjørn nikker. "De har det med det," sier han. "Er den lukket, denne konstruksjonen?"
"Hva mener du?"
Konstruksjon? Det var da et digert ord for en sånn liten fyr, tenker Irmelin. Han er et halvt hode kortere enn henne.
"Jeg lurer på om det går an å komme ut herfra," forklarer Ildbjørn høflig. "For alfakrøllen."
Nå skjønner Irmelin. "Nei, et dyr kan helt sikkert ikke komme seg ut av bygningen alene - ikke ut av leiligheten engang. Alfakrøllen din må være her et sted."
"Hun heter Karisma," sier Ildbjørn og virker veldig lettet. "Vil du hjelpe meg å lete?"
Les mer
Tegneserien som Irmelin har laget på Mac-en sin handler om ti år gamle Ildbjørn fra Sagaland. En dag kommer Ildbjørn og dyret alfakrøll ut av maskinen, og dette blir starten på et spennende eventyr for alle tre. I Sagaland møter de den onde Gullgrim, og Irmelin forstår etter hvert at hun er med på noe veldig farlig.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788204144911
Publisert
2008-03-07
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Damm
Serie
Vekt
316 gr
Høyde
210 mm
Bredde
133 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
9-12
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
189
Sjanger
Skjønnlitteratur
Forfatter