"Boka som er Chris Tvedts sjette, er nok en topp krim fra bergensforfatteren. En utsøkt, spennende og troverdig historie som tar tørner og vrier det er umulig å forutse. Språket flyter lett og godt, og inneholder få floskler. Personene står klart og tydelig fram både på godt og vondt.Kanskje en ny Rivertonvinner for Tvedt? Så langt i år i alle fall den klart beste kriminalromanen jeg har lest."
- Kjell Einar Øren, Haugesunds Avis
"(...)en av påskens godbiter."
- Gunn Magni Galaaen, Trønder-Avisa
"Tvedt er den nye stjernen i norsk krim. (...) Tvedt går tett på sine figurer og lar dem virkelig føle begivenhetene på kroppen. Han har skrevet sin hittil sterkeste bok som fungerer på mange plan."
- Ole Jacob Hoel, Adresseavisen
"I fjor vant han Rivertonprisen. Nå har Chris Tvedt gjort det igjen; han har skrevet en ny thriller av internasjonal klasse."
- Svein Gjeruldsen, Tvedestrandposten
"Chris tvedt er en av våre mest interessante krimforfattere i dag."
- Lars Helge Nilsen, Bergens tidende
"Åpningsscenen sitter som et skudd, bokstavelig talt. Tvedt tar leseren med inn i dype østlandsskoger og skildrer mesterlig en morgenstund som ender i en henrettelse."
- Monika Nordland Yndestad, Bergensavisen
"For at Chris Tvedt er på veg inn i same sjiktet som Jon Nesbø og Gunnar Staalesen, er det neppe tvil om.
- Geir Geitle, Avisa Hordaland
"Parallelt med klappjakten på kvinneskjenderen blir Matre konfrontert med egne familieforhold på sjokkerende vis, og Chris Tvedt er på sitt intrigebyggende beste i sammenføyningen av de to delplanene i fortellingen. I det hele tatt er det adskillig å glede seg over for lesere som liker kriminalromanene sine streite, uten for mye språklig sideflesk og psykologisk flisespikking. Tvedt skriver fundamentalt spennende og ikke minst filmatisk."
- Pål Gerhard Olsen, Aftenposten
"(...) Chris Tvedt kan krimhåndverket han bedriver. Han har et klart og drivende, stort sett klisjéfritt språk med kledelige bergensmarkører à la den sjarmerende insisteringen på at jente er et hankjønnsord - «jenten». Noen scener er grøssespennende (...)"
- Gerd Elin Stava Sandve, Dagsavisen
"Jeg har ikke lest alle krimromanene til Chris Tvedt, men jeg har lest noen av dem, og jeg kan ikke skjønne annet enn at denne er blant Riverton-vinnerens beste. Både komposisjon og språk vitner om en forfatter i stadig utvikling."
- Torbjørn Ekelund, Dagbladet