"The New Economy" er en betegnelse på 1990-årenes økonomi i USA som har vært preget av vedvarende høy økonomisk vekst, høy sysselsetting og lav inflasjon. Betegnelsen reflekterer en nyorientering som koples direkte til store investeringer i informasjons- og kommunikasjonsteknologien. Drivkraften i denne økonomien er altså ny, digital teknologi, ikke minst representert ved Internett, som endrer samfunnet på alle plan. Artiklene i boken følger en linje fra forskning omkring grunnlaget for, drivkreftene i og de samfunnsmessige virkningene av den nye økonomien, over til næringsmessig utnyttelse og verdiskapning. Boken spenner over flere sider av den nye økonomien - fra empiriske trekk i dagens samfunn til fremtidens "intelligente" verdiøkende tjenester som skapes i mobile grensesnitt.
Les mer
7. årgang
Produktdetaljer
ISBN
9788276747034
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
400 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
130
Sjanger
Faglitteratur
Redaktør