Økt verdiskaping krever at Norge er i stand til å tiltrekke seg et høyproduktivt og inovativt næringsliv. Produktivitet sier noe om næringslivets verdiskaping i dag, mens inovasjon sier noe om fremtidens verdiskapingsevne. Gjennom bokens tre deler presenteres teorier om næringsklynger og verdiskaping, sentrale funn fra norske næringer som dokumenterer sammenhengen mellom næringsklynger og verdiskaping og til slutt implikasjoner og forslag til en helhetlig verdiskapingspolitikk. Et verdiskapende Norge henvender seg til økonomer, samfunnsvitere og andre som er opptatt av strategi og ledelse, samfunn og næringsliv. Den er også høyaktuell for politikere og næringslivsledere.]]>
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788215000190
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
940 gr
Høyde
176 mm
Bredde
246 mm
Dybde
30 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
377
Sjanger
Faglitteratur