Jerome Bruner fører i denne boken kulturpsykologien inn i klasserommet, gjennom antagelsen om at psyken bare kan utvikle sitt fulle potensiale gjennom kulturell deltakelse - gjennom selve måten å oppfatte, tenke, føle og samtale på. Bruner åpner for nye måter å tilnærme seg mange av pedagogikkens klassiske problemer. Introduksjon til den norske utgaven ved Vibeke Grøver Aukrust. Jerome Bruner er Research Professor of Psychology ved New York University. I serien Det utdanningsvitenskapelige bibliotek.
Les mer
Forfatterne hevder at utdanningens oppgave er å gi barn kompetanse i å bruke de verktøy kulturen har for meningskonstruksjon. Derfor må ikke skolens oppgave reduseres til informasjonsbehandling, men være å hjelpe elevene til å skape mening i tilværelsen. Boka gir innføring i den kognitive psykologiens utvikling, status og framtidige oppgaver. Med stikkordregister.
Les mer
Norsk introduksjon ved Vibeke Grøver Aukrust

Produktdetaljer

ISBN
9788241707995
Publisert
1997
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Vekt
540 gr
Høyde
230 mm
Bredde
170 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
227

Forfatter