Denne boka er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no Denne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker kvaliteter og spenninger i ulike former for samarbeid om utdanning i og mellom forskjellige kunstfag, kunstformer og utdanninger. Bidragsyterne er lærere, ledere og forskere fra kulturskole, grunnskole og barnehage, samt disse skoleslagenes lærerutdanninger. Datamateriale for studiene er samlet innenfor disse skoleslagene og i samarbeidsprosjekter mellom dem. Forskningsprosjektene undersøker en rekke temaer, slik som kulturskolens eksterne og interne samarbeidskonstellasjoner, mangfold, trivsel, spenninger og motsetninger ved samarbeid mellom kulturskole og grunnskole, møter mellom ulike kunstsyn i praksisfeltet, tyske musikkskolelæreres utfordringer i møte med musikkundervisning i grunnskolen, samarbeid mellom studenter og barn om produksjon av musikkteater, statistisk beskrivelse av valgfaget Produksjon for scene, undersøkelser om hvordan performative og transformative pedagogiske praksiser med blant annet motstand, forstyrrelser og overskridelser som sentrale elementer, kan åpne for forståelser av ulikhet og det underlige. Antologien inneholder også en oversikt over den omfattende forskningen om samarbeid mellom musikkskole og grunnskole i Tyskland knyttet til prosjektet Jedem Kind ein Instrument. Antologien gir særlig et bidrag til forskning hvor kulturskolen er et omdreiningspunkt, siden kulturskolen står i så mange ulike samarbeidskonstellasjoner. Ideen om antologien ble unnfanget i et musikkpedagogisk forskningsmiljø som i trå med fokuset på samarbeid, ønsket å omfavne bredden av ulike kunstfag, kunstformer og utdanninger.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202729653
Publisert
2021-11-17
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm AS
Vekt
738 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
25 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
384