Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole–hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem–skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet. "Boka «Trygt og godt skolemiljø» føyer seg inn i rekken av bøker som har kommet de siste årene om skolemiljø og læring. Og den er et godt tilskudd etter min mening; kort, lettlest og praktisk anrettet med konkrete tips til både spørsmål og verktøy." Les anmeldelsen på Forebygging.no ]]>
Les mer
1. utg. Oslo : Gyldendal akademisk, 2015 med tittel: Inkluderende læringsmiljø

Produktdetaljer

ISBN
9788205519640
Publisert
2019-03-26
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
210 gr
Høyde
220 mm
Bredde
147 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
125

Illustratør