Vurdering for læring som arbeidsmåte er tatt i bruk ved mange norske skoler. Dersom denne arbeidsmåten skal fremme elevenes læring på en god måte, er det viktig at lærere er bevisste på hvordan tilbakemelding brukes. Denne nye utgaven presenterer innsikten vi har om tilbakemelding og effektiv læring i dag. Den tar opp spørsmål knyttet til ulike typer tilbakemelding, hvordan og hvorfor tilbakemelding er nyttig for lærere og elever, og hva som kjennetegner god tilbakemelding for læring og utvikling. I tillegg rettes oppmerksomheten mot verdien av å styrke elevenes mestringsforventninger, selvregulerte læring og betydningen med emosjonell og faglig støtte i vurderingsarbeidet. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, forskere, lærere og skoleledere. Les intervju med forfatteren: Egenvurdering - på godt og vondt fra Utdanningsnytt.
Les mer
1. utgave 2015 med tittelen: Tilbakemelding for læring og utvikling

Produktdetaljer

ISBN
9788205553729
Publisert
2022-01-25
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
250 gr
Høyde
217 mm
Bredde
146 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
154

Illustratør