Forfatteren følger noen sykepleierstudenter gjennom praksisperiodene. Hun viser hvordan et teoretisk fag og et praksisfelt, som en sykehusavdeling, har ulik form for kunnskapsutvikling og -overføring. Leseren får dermed ny innsikt i forholdet mellom teori og praksis i utdanninger. Boka har interesse i alle utdanninger der dette forholdet er uavklart. Den gir også viktige premisser for debatten om hvordan den framtidige sykepleierutdanningen skal være. "Forfatterens hovedanliggende er spørsmålet om hvordan praksisopplæringen for sykepleierstudentene egentlig fungerer.... Et viktig bidrag i debatten om hvordan våre studenter skal dyktiggjøres til sitt fremtidige yrke, enten det nå er som sykepleiere, leger, tannleger eller andre profesjoner hvor praksisopplæring er en vesentlig del av utdanningen." Odd Mørkve, Medisinsk avd., Diakonissehjemmets Sykehus Tidsskrift for Den norske Lægeforening
Les mer
Forfatteren følger noen sykepleierstudenter gjennom praksisperiodene. Erfaringene deres drøfter hun i lys av kunnskapsteori. Hun viser hvordan et teoretisk fag og et praksisfelt, som en sykehusavdeling, har ulik form for kunnskapsutvikling og -overføring. Leseren får dermed ny innsikt i forholdet mellom teori og praksis i utdanninger. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200224013
Publisert
1995
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
316 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
204

Forfatter