Vi stiller spørsmål hver dag. Ofte gjør vi det fordi det er noe vi faktisk lurer på - for eksempel hva klokken er. I klasserommet stilles det også mange spørsmål, men disse spørsmålene er ofte ikke autentiske: Det er spørsmål som har et bestemt svar, og læreren vet som regel hva det riktige svaret er før spørsmålet stilles. Dette heftet handler om forskningen kan fortelle oss om læreres spørsmål i klasserommet, og hvordan du som lærer kan øve på og reflektere over dette i egen praksis. Hvordan kan du best mulig knytte spørsmålene dine til elevenes læring? Heftet tar for seg forskjellige former for spørsmål og spørsmålenes funksjoner i klassen, og ser på hvordan læreren kan bruke spørsmål til forskjellige formål. Bakerst i heftet finner du tips for å få elevene engasjert i klassesamtalene. Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 1
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205502352
Publisert
2017-03-07
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
164 gr
Høyde
200 mm
Bredde
200 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
59