Ved omvendt undervisning flyttes den undervisningen som tradisjonelt sett har skjedd i klasserommet og på tavlen, hjem til elevene, mens hjemmearbeidet flyttes til skolen. I praksis betyr det at læreren spiller inn teoriundervisningen eller instruksjonene på video - som elevene får i lekse å se hjemme. Tiden på skolen blir ikke brukt til å arbeide med faktakunnskap, men med mer kognitivt krevende oppgaver og dybdekunnskap. Dette jobber elevene med selv, individuelt og ofte hjemme. Da får vi frigjort mer tid på skolen til å arbeide på de høyeste nivåene i Blooms taksonomi. Det er nettopp på de nivåene eleven har mest nytte av oss som lærere. Vi kan bruke tiden på skolen til å forklare, veilede og stille gode spørsmål. Elevene får også mer tid til å samarbeide. Det er verdifull tid, som vi nå får mer av.
Målgruppe: Lærere og skoleledere i grunnskole og videregående opplæring.
Les mer
På omslaget: Metode, Grunnopplæringen
Produktdetaljer
ISBN
9788278418994
Publisert
2019-09-12
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Pedlex
Vekt
115 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
45
Forfatter
Photographs by