Spørsmålet om lesevansker har sammenheng med cerebral lateralitet, har lenge vært diskutert. Problemstillingen er etterhvert blitt mer og mer differensiert. Lateralisering av ulike funksjoner er undersøkt med forskjellige metoder, spesielt dikotisk lytting, visuell halvfetsoppfatning og nevrofysiologiske metoder, samtidig som det til dels også skilles mellom ulike former for lesevansker. Det er også gjort forsøk med korrigerende pedagogiske tiltak. I denne boka gis det en oversikt over denne forskningen, og resultat, tolkninger og konklusjoner drøftes.
Les mer
Spørsmålet om lesevansker har sammenheng med cerebral lateralitet, har lenge vært diskutert. Problemstillingen er etterhvert blitt mer og mer differensiert. Lateralisering av ulike funksjoner er undersøkt med forskjellige metoder, spesielt dikotisk lytting, visuell halvfetsoppfatning og nevrofysiologiske metoder, samtidig som det til dels også skilles mellom ulike former for lesevansker. Det er også gjort forsøk med korrigerende pedagogiske tiltak. I denne boka gis det en oversikt over denne forskningen, og resultat, tolkninger og konklusjoner drøftes.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788200216001
Publisert
1992
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Serie
Vekt
200 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
130
Forfatter