En av de store utfordringene for utdanningssektoren i Norge for tiden er å vite hvordan man skal forholde seg til kunstig intelligens. Denne boken gir noen foreløpige svar på dette.
Boken er bygd opp på følgende måte: Først ser forfatterne på hva kunstig intelligens er, og diskuterer på en kritisk, men innsiktsfull måte hva som skjer når elevene tar i bruk kunstig intelligens i arbeidet med lærestoff og oppgaver. Deretter forsøker forfatterne å se på muligheter og utfordringer knyttet til bruk av kunstig intelligens i skolefagene.
Hovedpoenget er at lærere trenger kompetanse til å ta stilling til hvordan kunstig intelligens kan brukes og ikke brukes i undervisning, og hvordan skolen kan redusere risikoen for at kunstig intelligens brukes på måter som hemmer elevenes læring. Denne innsikten gir denne boken.
Bokens redaktører er Eyvind Elstad og Karsten Korbøl. Bokens bidragsytere er Harald Eriksen, Tone Hagerup, Inge Olav Hauge, Jon Hoem, Martine Rekstad, Gro Vatne Røsland, Natali Seguí Schimpke, Kaja Granum Skarpaas, Dragana Surkalovic og Peter N. Aashamar.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245058000
Publisert
2025-06-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
486 gr
Høyde
235 mm
Bredde
165 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
271
Sjanger
Faglitteratur