Denne boka gir ei teoretisk og didaktisk innføring i hvordan ei slik helhetlig og integrert opplæring kan planlegges, organiseres og gjennomføres. Forfatterne presenterer det sosiokulturelle teorigrunnlaget for slik opplæring, før de tar for seg det didaktiske arbeidet med ordforråd, muntlighet, lesing og skriving.Opplæring for nyankomne minoritetsspråklige elever er i fokus i boka. Den er også nyttig lesning for alle lærerstudenter og lærere som kommer til å få, eller har andrespråkselever i sitt klasserom.2. utgave er oppdatert i tråd med opplæringsloven av 2024.]]>
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215072906
Publisert
2024-10-11
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
150