Målsettingen med denne boka er først og fremst å sette fokus på elever med generelle lærevansker, spesielt de som er i aldersgruppen 16-19 år. Disse elevene blir ofte betegnet som en gråsonegruppe, og befinner seg i grenseområdet mellom normalt begavede og psykisk utviklingshemmede. Hensikten er å vise hvilke opplæringsmuligheter denne elevgruppen kan ha i den videregående skolen. I den forbindelse presenteres ulike synspunkt på opplæring med utgangspunkt i Reform 94, læreplanene for videregående opplæring og didaktisk relasjonstenkning. Boka inngår i det nasjonale fjernundervisningsprosjektet Muligheter for alle.
Les mer
Forfatteren retter søkelyset mot elever med generelle lærevansker i den videregående skole. Disse elevene befinner seg i en gråsone, og trenger individuell tilrettelegging. Boka viser hvem disse elevene er, hvilke problemer de har og hvilke opplæringsmuligheter de kan få. Har litteraturliste.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788241707094
Publisert
1997
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Serie
Vekt
330 gr
Høyde
227 mm
Bredde
165 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
183
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter