Overgangen fra å være eldst i barnehagen til å bli yngst i skolen involverer mange aktører som kanskje har motstridende forventninger til hverandre. Boken Eldst løfter frem ny forskning som bygger på ulike perspektiver og synliggjør forventinger til denne overgangen. Barnets perspektiv er et sentralt omdreiningspunkt i boken. Men også barnehage- og skolepersonalets, samt foresattes forståelse av overgangen kan bidra til viktig kunnskap for å møte utfordringene som utspiller seg i praksis omkring overgangen. Eldst er en antologi med kapittelbidrag fra forskere i Norden og femte bok i bokserien Barndom i barnehagen. Artiklene tar del i den pågående utviklingen av ny innsikt i hva det betyr å være eldst i barnehagen, i spenningen mellom å få være barn og å forberedes til å bli skolelev. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Den er både konstruktiv og kritisk og henvender seg til forskere med interesse for barn og barndom.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023

Produktdetaljer

Publisert
2023-05-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
256