I de senere år har det foregått en stor kunnskapsutvikling og nyorientering innen autismeforskningen. Det legges i dag avgjørende vekt på nevrobiologiske årsaker til autisme. Hos disse personene kan det påvises psykologiske avvik, bl.a. det såkalte "theory of mind"-avviket. Forfatteren presenterer her denne kunnskapen og drøfter pedagogiske konsekvenser. Boken retter seg mot spesialpedagoger, studenter i spesialpedagogikk, foreldre og andre som forholder seg til autister. Kaland er pedagog og arbeider med autister.
Les mer
I de senere år har det foregått en stor kunnskapsutvikling og nyorientering innen autismeforskningen. Det legges i dag avgjørende vekt på nevrobiologiske årsaker til autisme. Hos disse personene kan det påvises psykologiske avvik, bl.a. det såkalte "theory of mind"-avviket. Forfatteren presenterer her denne kunnskapen og drøfter pedagogiske konsekvenser. Boken retter seg mot spesialpedagoger, studenter i spesialpedagogikk, foreldre og andre som forholder seg til autister. Kaland er pedagog og arbeider med autister. Har bibliografi.og spørreskjema. Illustrert.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200225058
Publisert
1996
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
321 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
212

Forfatter