Bokas utgangspunkt er kroppsøvingsfaget i L97 og LU98. Forfatterne gjør innledningsvis rede for fagets utvikling og for den betydning det har vært tillagt for barns og unges fysiske fostring. Med utgangspunkt i didaktisk relasjonstenkning drøftes så viktige sider ved undervisning og læring i kroppsøving som mål, innhold, læreforutsetninger, rammefaktorer, læringsaktiviteter og vurdering. Også læreplanarbeid blir belyst som en viktig del av det fagdidaktiske arbeidet. Boka er beregnet på studenter i lærerutdanningen, men kan også være en kilde til fagdidaktisk innsikt for lærere i kroppsøvingsfaget. Har register og litteraturliste.
Les mer
Bokas utgangspunkt er kroppsøvingsfaget i L97 og LU98. Forfatterne gjør innledningsvis rede for fagets utvikling og for den betydning det har vært tillagt for barns og unges fysiske fostring. Med utgangspunkt i didaktisk relasjonstenkning drøftes så viktige sider ved undervisning og læring i kroppsøving som mål, innhold, læreforutsetninger, rammefaktorer, læringsaktiviteter og vurdering. Også læreplanarbeid blir belyst som en viktig del av det fagdidaktiske arbeidet. Boka er beregnet på studenter i lærerutdanningen, men kan også være en kilde til fagdidaktisk innsikt for lærere i kroppsøvingsfaget. Har register og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205285026
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal undervisning
Vekt
683 gr
Høyde
246 mm
Bredde
175 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
309
Sjanger
Faglitteratur