Retorikk i vår tid er en innføring i moderne retorisk reori.
Ved hjelp av eksempler fra norsk offentlighet og populærkultur presenterer forfatteren sentrale retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken tar utgangspunkt i den retoriske tradisjonen, men har sitt hovedfokus på retorikken i vår tid, i moderne retoriske situasjoner og i mediesamfunnet.
For første gang på norsk foreligger nå en redegjørelse for visuell retorikk, for teorien om den retoriske situasjonen, for forskning på troverdighet og ethos samt en aktualisering av retorikkens lære om argumentasjon.
Boken gir en grundig behandling av sentrale retoriske emner for studenter i retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag og et nyttig verktøy for alle som studerer eller arbeider med ledelse, markedsføring og reklame.
Jens E. Kjeldsen er postdoktor ved Institutt for Informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788230401897
Publisert
2015-09-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Scandinavian Academic Press
Vekt
456 gr
Høyde
210 mm
Bredde
135 mm
Dybde
25 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
394
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter