Politisk kommunikasjon dreier seg om styringen av samfunnet, samarbeid og konflikt, verdier og interesser. Politikere, journalister, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere, bedrifts- og organisasjonsledere, så vel som vanlige samfunnsborgere er alle deltakere i slike prosesser. Hvordan påvirkes kunnskap, holdninger og atferd i denne sammenhengen?

«Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon» gjør opp status for forskningen om politisk kommunikasjon i Norge. Antologien tar for seg hvor har feltet vært, hvor det er i dag, og hvor bidragsyterne mener veien bør gå. Den undersøker særlig de institusjonelle og kulturelle forutsetningene for politisk kommunikasjon i Norge. Er det noen samfunnsmessige faktorer som former norsk politisk kommunikasjon på en spesiell måte?

Boka inneholder bidrag fra, og er et resultat av samarbeid mellom de fremste miljøene i Norge på området, og er drevet fram av POLKOM-gruppa ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215024585
Publisert
2015
Utgave
1. utgave
Utgiver
Aschehoug & Co; Universitetsforlaget
Vekt
663 gr
Høyde
241 mm
Bredde
169 mm
Dybde
23 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
362
Sjanger
Faglitteratur