Hvorfor er 'pugging' blitt et tabu-begrep, mens prosjekter med loggskriving, Google-søk og presentasjoner er det som gjelder? Hva menes - egentlig - med metakognisjon, og hvorfor må elever evaluere seg selv hele tiden i dagens skole? Hvorfor blir så mange unge redde for at vi alle snart skal dø på grunn av menneskeskapte klimaendringer, og hva kan vi gjøre for å hjelpe dem? Kan, for eksempel, en læreplan struktureres slik at den ivaretar både barnas, samfunnets og jordas interesser og behov på en bedre måte? I 'Logikken i pedagogikken' ser Margrethe Hall Christensen på hva pedagogiske trendbegreper egentlig betyr, hva som har skjedd med dem på veien fra intensjon til praksis og hvordan en dypere forståelse for pedagogisk kunnskap og tenkning kan - og bør - legge premissene for læreplanens struktur og innhold. For alle som er opptatt av skole, læring, barnas hverdag og bærekraftig utvikling.
Les mer
.Bokmanuset gir grunnlag for mye viktig refleksjon om dagens skole- og læreplanvirkelighet..

Produktdetaljer

ISBN
9788269292404
Publisert
2022-08-12
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Perle forlag
Vekt
279 gr
Høyde
206 mm
Bredde
134 mm
Dybde
21 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
264