Strategiske allianser eller bedriftssamarbeid er et viktig strategisk virkemiddel som bedrifter bruker for å nå sine strategiske mål. Denne boka gir en grunnleggende innføring i begrepet, ulike perspektiver på allianser og prosesser knyttet til å inngå, endre og avslutte allianser. Boka gir også innsikt i nyere temaer innenfor allianseforskning, som læring, tillitsutvikling og ledelse. Forskning viser av bedrifter som har utviklet kompetanse på slike prosesser, i større grad lykkes. Boka drøfter også alliansen i bedriften og forholdet mellom flere allianser i såkalte allianseporteføljer. Boka er aktuell for fagmiljøer i fagområdet, for ledere som ønsker å oppdatere seg om emnet, og for studenter som skal ha en grunnleggende introduksjon til strategiske allianser. Randi Lunnan er professor i strategi ved Handelshøyskolen BI. Hun har hatt en rekke ansvarsområder på BI, og har forsket og undervist i MBA-programmer i USA, Singapore og Kina. Arne Nygaard er professor på Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.
Les mer
Boken gir en innføring i begrepet strategiske allianser, ulike perspektiver på allianser og prosesser knyttet til å inngå, endre og avslutte allianser. Den gir også innsikt i nyere temaer som læring, tillitsutvikling og ledelse. Den drøfter alliansen i bedriften og forholdet mellom flere allianser i såkalte allianseporteføljer. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245009545
Publisert
2011-06-08
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
393 gr
Høyde
240 mm
Bredde
171 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
202