Markedsføringsledelse tar utgangspunkt i markedsplanmodellen. Boka fokuserer på markedsplan- og markedsstrategiprosessen, forretningsideer, kjøpsatferd, markedsundersøkelser, situasjonsanalyser og markedssegmentering. Konkurransefaktorene pris, produkt, distribusjon, påvirkning og personal gjennomgås grundig. Et kapittel tar også for seg etikk, etiske vurderinger og lover som er viktige å kjenne til i markedsarbeidet. Boka avsluttes med et eksempel på en markedsplan. Hvert kapittel har arbeidsoppgaver. Denne utgaven er oppdatert i forhold til nye fagplaner samt i forhold til endringer innen digitalisering og bærekraft. Læreverket er spesielt godt egnet for fagskolen både til LØM-fagene på de tekniske linjene, til ledelsesfag generelt på fagskolenivået og i mesterbrevutdanningen. Mette Holan arbeider ved Trøndelag høyere yrkesfagskole.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245048704
Publisert
2024-07-31
Utgave
4. utgave
Utgiver
Fagbokforlaget Akademisk; Fagbokforlaget
Vekt
748 gr
Høyde
255 mm
Bredde
201 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
319
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter