Før 2004 ble ordet omdømme knapt nevnt i norske medier. I årene etter har omdømmebegrepet blitt noe som påvirker alle organisasjoner. Det finnes i dag en rekke omdømmerelaterte rangeringer i norsk nærings- og organisasjonsliv som bedriftene må forholde seg til.

Boken Åpen eller innadvendt ble raskt et referanseverk både for studenter og organisasjoner da den kom ut i 2009. Den andre utgaven er fullstendig gjennomarbeidet og oppdatert. Også denne utgaven tar utgangspunkt i hjørnesteinene i omdømmeforskningen, men det er gjort vesentlige endringer siden første utgave:

  • Oppdaterte eksempler og caser.
  • Viktig nytt fagstoff om offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR) og sosiale mediers påvirkning.
  • Et helt nytt kapittel om en ny og systemorientert måte å betrakte omdømme på.
  • Spørsmålet om hvorvidt organisasjoner bør ha en omdømmeansvarlig drøftes.

Boka egner seg godt for studenter innen kommunikasjon/PR og ledelse, og også for ledere og medarbeidere som jobber med kommunikasjon og omdømme i organisasjoner. Boka gir et solid faglig fundament for omdømmearbeidet.

Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205483958
Publisert
2019-01-14
Utgave
2. utgave
Utgiver
Gyldendal Norsk Forlag AS; Gyldendal
Vekt
540 gr
Høyde
216 mm
Bredde
156 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
351
Sjanger
Faglitteratur