Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt.
Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.]]>
Les mer
3. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2024
Produktdetaljer
Publisert
2024
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Serie
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
307
Sjanger
Faglitteratur