Ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Pedagogisk institutt har det bedriftspedagogiske forskningsmiljøet vært opptatt av å bearbeide problemstillinger knyttet til veiledning, læring, motivasjon, kommunikasjon og ledelse i bedrifter. Dette gjøres både empirisk og gjennom bruk av ulike pedagogiske og psykologiske teorier. Formålet med denne skriftserien er å åpne en kanal for spredning av resultatene fra dette arbeidet.
Les mer
Gjennom sin studie ønsker forfatteren å få en forståelse av hva det er som fører til individuell utvikling og endring hos unge rusmisbrukere. Hun tar utgangspunkt i kollektivbehandling og de forutsetningene som finnes der i form av spesielle omgivelser, individer, rutiner, samt det pedagogiske grunnlaget for behandlingen. Ved hjelp av teorier om situert læring og legitim perifer deltakelse og resultater fra undersøkelsen beskriver og diskuterer hun hvordan fellesskap og relasjoner mellom menneskene i kollektivet får betydning for de endringene som skjer i individet. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251921145
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
92
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter