Den analyserer hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering treffer bakken når barna begynner på skolen.
Forfatterne tar opp spørsmål knyttet til barnas samspill med jevnaldrene, sosialt miljø, foreldrenes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen. Fokus er på endringer i løpet av barnas ti første leveår.
Boka er en antologi og er basert på omfattende kvalitativ og kvantitativ forskning om funksjonshemmete barns oppvekstvilkår og familiesituasjon. Kapitlene er knyttet sammen på en måte som gjør boken spesielt egnet som lærebok for sosialfaglige og pedagogiske høgskoleutdanninger. Den gir viktig kunnskap til alle som arbeider med funksjonshemmete barn og deres familier.
Leveringstid 2-3 uker (Print-on-Demand).
Les mer
ISBN
9788205358584
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
584 gr
Høyde
241 mm
Bredde
166 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
320
Sjanger
Faglitteratur