Læringsbegrepet er mangetydig. Hvordan det forstås, er avgjørende for en fruktbar samtale om læring. Denne boka er et flott bidrag til denne samtalen.

- Ingeborg Tveter Thoresen, Første Steg nr. 4, 2016

I den rykende ferske boka Læring fra Cappelen Damm Akademisk redigert av Maria Øksnes og Einar Sundsdal er professor Dion Sommer intervjuet. Han fyrer av mot utdanningspolitikkens knefall for PISA.

- Ingeborg Tveter Thoresen, dagensperspektiv.no

Hvordan barn lærer har alltid vært et sentralt pedagogisk forskningstema.

I Læring presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns læring. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan barn lærer. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn.

Forskerne drøfter blant annet tema som:

  • eventyr og barns erfaringer
  • lek som læringsarena
  • språktilegnelse
  • undring
  • lek utendørs og helhetlig læring
  • syn på læring i barnehage og skole

Artiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns læring innenfor institusjonelle rammer.
Medforfattere er Sturla Sagberg, Carola Kleemann, Hansjörg Hohr, Knut Løndal, Merete Lund Fasting, Stig Broström og Dion Sommer.

Read more

Product details

ISBN
9788202473860
Published
2016
Edition
1. edition
Publisher
Cappelen Damm AS; Cappelen Damm akademisk
Weight
254 gr
Height
210 mm
Width
150 mm
Thickness
9 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Number of pages
159
Genre
Faglitteratur