Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsverktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid.

Forfatterne viser hvordan slike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den enkelte barnehage, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barnehagen bruker og drøfter informasjonen seg imellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis.

Heftet er en del av

Read more

Product details

ISBN
9788205498037
Published
2016
Edition
1. edition
Publisher
Gyldendal Norsk Forlag AS; Gyldendal akademisk
Weight
233 gr
Height
199 mm
Width
200 mm
Thickness
7 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
86
Original title
Det ved vi om datainformeret forbedringsarbejde i dagtilbud
Genre
Faglitteratur

Translated by