Systematisk arbeid med leseopplæring er viktig også etter at den første lesekoden er knekket. Denne boka gir akkurat det læreren trenger for å utvikle elevenes lesekompetanse. Boka inneholder teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er og konkrete og praktiske råd om hvordan læreren kan jobbe konstruktivt med å utvikle lesekompetansen. Her er også råd om vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevene i alle fag og av forskjellige typer leseprøver. 4. utgave er oppdatert med ny forskning, blant annet om digital lesing, med og målene for lesing i læreplanen LK20. OM TIDLIGERE UTGAVER: «... både solid teoretisk og konkret-praktisk nok til at den er lærerik, inspirerende og ikke minst en god bruksbok for de fleste lærere.» Per Jakob Skaanes i tidsskriftet «Bedre Skole». «Lesedidaktikk er ei viktig bok. Lærarar som vil lære meir om lesestrategiar og forbetre eigen praksis, kan ikkje la være å lese ho.» Hallvard Kjelen i tidsskriftet «Norsklæreren».
Les mer
Systematisk arbeid med leseopplæring er viktig også etter at den første lesekoden er knekket. Denne boka gir akkurat det læreren trenger for å utvikle elevenes lesekompetanse. Boka inneholder teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er og konkrete og praktiske råd om hvordan læreren kan jobbe konstruktivt med å utvikle lesekompetansen. Her er også råd om vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevene i alle fag og av forskjellige typer leseprøver. 4. utgave er oppdatert med ny forskning, blant annet om digital lesing, med og målene for lesing i læreplanen LK20.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215063249
Publisert
2022-06-22
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
529 gr
Høyde
241 mm
Bredde
169 mm
Dybde
21 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
244